آشنایی با تفلون ptfe

تفلون PTFE یا همان پلی تترا فلئورو اتیلن یکی از پر کاربرد ترین مواد پلیمری بر روی کره زمین می باشد. شاید شما هم شنیده اید که این پلیمر یکی از نچسب ترین مواد هست. اما به راستی چرا هیچ چیز به تفلون ptfe نمی چسبد؟ بی اثر بودن این پلیمر و اینکه با بسیاری از مواد دیگر واکنشی ندارد باعث این مسئله شده است.

همین عامل باعث شده است تا مواد دیگر بر روی سطح آن بلغزند. البته این نکته فقط یکی از ویژگی های فوق العاده تفلون ptfe می باشد.

ویژگی تفلون ptfe برای زمانی که قطعاتی لغزنده با مقاومت شیمیایی بالا و بدون جذب آب نیاز دارید بسیار مناسب می باشد. اما سوال اصلی اینجاست که دلیل این ویژگی ها چیست؟ پاسخ آن در ساختار مولکولی تفلون PTFE می باشد.

ساختار مولکولی تفلون ptfe

تفلن یک پلیمر است. پلیمر زنجیره ای از واحد های تکرار شونده است. ستون این زنجیره مولکولی را اتم های کربن تشکیل می دهد. هر یک ازین اتم های کربن به دو اتم فلئور متصل است. اتم های فلئور مانند یک مارپیچ اتم های کربن را احاطه کرده است. پیوستگی بین کربن و فلئور به قدری محکم هست که نیروهای دیگر بین مولکولی هیچ شانسی برای جداکردن آن ها ندارند.

زنجیره پلیمری تفلون ptfe

زنجیره پلیمری تفلون ptfe

پس راز هر آنچه از تفلون ptfe پدیدار می شود را با شناخت زنجیره پلیمری آن درک کرده اید.

ما قطعات تفلونی شما را با استفاده از بهترین تفلون به شکل میلگرد، ورق و لوله با دقیق ترین ماشن آلات تراشکاری و فرزکاری تولید نموده ایم. قطعات ما بهترین نوع قطعات در کاربرد های شیمیایی و ضد سایش هم چنین مورد استفاده در کمپرسور های با دور بالا و فشار بالا می باشد. 

جهت ارتباط با ما و مشاوره فنی و استعلام قیمت در ارتباط باشید. 

 

0 0 vote
امتیاز مطلب
دنبال کردن
Notify of
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments